Ekskurzija v Salzburg in München

1.dan

Salzburg

Tudi letos smo se dijaki šol Ivana Cankarja, Jurija Vege in Žige Zoisa iz Gorice  podali na večdnevni izlet. V nedeljo, 20. 3., smo se v jutranjih urah srečali pred šolo in odpotovali z avtobusom proti Salzburgu. Vozili smo se več ur, saj smo v mesto, ki leži v osrčju alpskega hribovja, prišli popoldne. Tam smo si ogledali grad Hohensalzburg, ki  je lociran na griču. Kljub temu, da smo nekateri dobro natrenirani, smo sopihali, ko smo se vzpenjali po strmem pobočju. Nato smo si ogledali še center in katedralo z mogočno kupolo in veličastno fasado.

V mesto glasbe, kot ga nekateri imenujejo, ali v Solnograd, kakor smo mu pravili Slovenci zaradi rudnikov soli, je v 18. in 19. stoletju vleklo številne skladatelje klasične glasbe (Beethovna, Mozarta, Haydna, Schuberta in številne druge). Salzburg je s svojo bogato kulturno in zgodovinsko dediščino eno najlepših srednjeevropskih mest.

Saša G.

Med prostim časom smo po naročilu profesorice nemščine morali  opraviti posebno nalogo: obiskali smo dve trgovini in v nemščini nagovorili prodajalke ter se pozanimali o nastanku trgovine, o številu zaposlenih ipd. Tako smo lahko v praksi preverili svoje znanje jezika. Osebje je bilo pobudi naklonjeno in je prijazno odgovarjalo na vprašanja. Popoldne smo nadaljevali pot in prišli v München za  večerjo.

Jana

2.dan

V prestolnici Bavarske

V primerjavi s Salzburgom je München veliko večje mesto, a je kljub temu zelo čisto. Prispeli smo do mladinskega hotela Haus International in takoj odšli na večerjo, kjer smo lahko izbirali med različnimi meniji. Po večerji smo se sprehodili po mestu, ki je bilo skoraj popolnoma prazno. Ogledali smo si univerzo, potem pa so se  nekateri ustavili v pivovarni, drugi pa so se vrnili v hostel. Pravila v hostlu so zelo stroga, zato smo ob enajstih že odšli spat.

Mitja

Naslednje jutro smo se  po obilnem zajtrku odpeljali v Olympiapark, kjer se nahajajo BMW Welt, tovarna avtomobilov  in muzej. Najprej smo se razdelili  v dve skupini in začeli z uvodnim videom o zgodovini BMW-ja, in sicer od ustanovitve leta 1917 pa do danes. Nato  nas je angleško govoreči vodič peljal do tovarne, kjer smo si ogledali  proizvodnjo avtomobilov. Tovarna je ogromna in imajo veliko robotov, ki so programirani, da natančno montirajo in barvajo avte. Imela sem občutek, da se nahajamo na prizorišču snemanja filma “Transformers”. Za nekatere bolj specifične montaže potrebujejo v tovarni  tudi ljudi. Proizvajajo približno 1000 avtomobilov na dan. Potem smo šli v moderno stavbo BMW-Welta, kjer smo si ogledali razstavljene BMW-je in Mini-je. Nato so nas prijazno sprejeli pri Rolls-Royceu in nam pokazali  avtomobile ter  povedali veliko zanimivosti. Ti avtomobili so namenjeni zelo bogatim  ljudem, ker so ročno izdelani, in klienti si lahko sami izberejo posamezne podrobnosti, saj gre za luksuzen dizajn. Povedali so nam zgodbo o neki gospe, ki je hotela imeti avto iste barve kot svojo šminko. Nato smo lahko  sedli  v pravi rolls-royce , ki je zelo udoben in ima na stropu lučke, nastavljene kot kake zvezde.

Tamara

Dachau

Koncentracijsko taborišče  Dachau je oddaljeno kakih 20 km od Münchna. Eden glavnih pobudnikov za odprtje koncentracijskega taborišča je bil Heinrich Himmler, ki je bil v tistem času načelnik policije v Münchnu. Taborišče so takrat opisovali kot prvo koncentracijsko taborišče, v katerem so “prevzgajali” politične nasprotnike. Zgrajeno je bilo na območju zapuščene tovarne streliva, na severovzhodnem delu mesta Dachau. Taborišče so med vojno bombardirali in zato ni skoraj nič ostalo. Kljub temu so obnovili  eno barako, da  je zgledala taka kot takrat. Ogledali smo si tudi plinsko celico, ki ni nikoli delovala, in krematorij.Ko vstopiš v taborišče, lahko občutiš žalostno atmosfero. Pomislili smo na življenje internirancev in na to, kako je moralo biti grozno pozimi, ko je snežilo in je zeblo. Tudi poleti je bilo zelo hudo, saj so ubogi ljudje cele dneve trpeli pod neusmiljenimi sončnimi žarki.

V poznih popoldanskih urah smo se vrnili v hostel, kjer smo povečerjali. Zvečer pa smo šli v pivnico Augustiner-Keller, kjer je bilo veselo.

Tamara, Ivana F. in Saša F.

3.dan

München

Zjutraj smo obiskali  Deutsches Museum, muzej tehnike, napredka, izumov, razvoja in tehnologije, ki se nahaja v centru mesta. Tam smo si lahko sami ogledali to, kar nas je najbolj zanimalo. Izpostavili bi oddelek o času, kjer so bili razstavljeni  različni modeli ur: žepne, zapestne in stenske ure. Znimivi so bili tudi oddelki astronomije in glasbenih inštrumentov.
V oddelku astronomije smo bili v planetariju in si tam ogledali različna ozvezdja. V sobi glasbil pa nama je bil najbolj všeč klavir, ki je avtomatično igral, ne da bi kdo igral nanj.

Popoldne smo si najprej iz avtobusa, nato pa peš, ogledali razne mestne znamenitosti kot npr. Marienplatz, Frauenkirche, Isartor, Siegestor.

Avtobus nas je že čakal, da bi se odpeljali v hostel. Tam smo se umili in  preoblekli, kajti profesorji so nam  pripravili presenečenje. Organizirali so posebno, tipično bavarsko večerjo v Brauhausu. Tako smo  preživeli zadnji večer v Münchnu.

Ko smo se vrnili v hostel smo se še naprej mirno pogovarjali in malo praznovali, nato pa odšli spat, ker smo bili utrujeni.

Chiara in Elisa

Po zajtrku sem z Jano, Ivano in Tamaro odšla v sobo in si pripravila  kovček, saj je bil to zadnji dan izleta.

Pol ure kasneje smo že bili na poti proti gradu Herrenchiemsee. Grad se nahaja na otoku Herreninsel sredi največjega bavarskega jezera Chiemsee in je oddaljen od bavarske prestolnice kakih 60 km. Grad spominja na tistega v Versaillesu,nekateri pravijo, da je celo lepši od njega. Stavba je nedokončana, ker je Ludviku, ki so mu pravili tudi nori Ludvik, med gradnjo pošel denar. Najbolj mi je bila všeč soba ogledal, saj so ogledala tako postavljena, da se zdi prostor še veličastnejši.

Ivana G.

Pred gradom se razprostira baročni vrt, ki prav tako posnema Versailles. Na vrtu so velike fontane ter tako imenovana zelena preproga – zelenica.

Vožnja domov je v prijetni družbi hitro, prehitro minila.